MEDISCH ADVIES

Eenvoudige medische klachten kunt u vaak zelf oplossen door gebruik te maken van de informatie op de website thuisarts.nl of de app of website moetiknaardedokter.


OPVRAGEN

UITSLAGEN


Vaak zijn uitslagen al na 1 à 2 werkdagen binnen. Sommige onderzoeken doen er wat langer over. Uw huisarts, POH en assistente kunnen u daarover informeren.

Wanneer u toegang heeft tot het patientenportaal, dan kunt u vaak zelf de uitslag bekijken.

U kunt de uitslag ook opvragen via "Ik wil contact".


REIS

VACCINATIE

Helaas kunnen wij u dit niet aanbieden, u kunt zich wenden tot de GGD of een andere huisartsenpraktijk.

AANVRAGEN

RECEPT


Recepten aanvragen kan op diverse manieren.

Gaat het om uw chronische medicatie? Dat kan op de volgende manieren:

  • Patientenportaal Uw Zorg Online
  • Oranje knop "Ik wil contact"
  • Receptenlijn (0165-572777, keuze 6)
  • Doosjes aan balie inleveren

ASSISTENTES, PA/VS,

POH-S, POH-GGZ


Voor diverse praktische zaken kunt u terecht bij de assistente, denk hierbij aan een bloeddrukmeting, injectie, longfunctie, hartfilmpje, oren uitspuiten, wratten aanstippen, etc.

Bij de POH-S kunt u terecht voor controles voor astma/copd, suikerziekte en hartvaatziekte.

Bij de POH-GGZ kunt u terecht voor psychische klachten. Veel mensen kunnen in de praktijk behandeld worden en hoeven niet doorverwezen te worden naar een psycholoog.

Bij de PA en VS kunt u, net zoals bij de huisarts, terecht voor diverse medische klachten. De assistente bespreekt met u bij wie u het beste een afspraak kunt maken.

Alle spreekuren volgens afspraak.

Rijbewijskeuringen

Ook hiervoor kunt u bij ons op de praktijk terecht. De keuring zal door één van de andere artsen verricht worden. Kosten zijn 50 euro. U kunt via de assistente een afspraak maken. We hebben geen pinautomaat.

 

VAKANTIES / AFWEZIGHEID

Is uw huisarts met vakantie? Dan hoort u dat op het 'antwoordapparaat'. Toch dringend een dokter nodig? De andere artsen op de praktijk nemen waar voor spoed, de assistente zal met u bekijken of een afspraak nodig is.

verzetten / annuleren

Het komt helaas regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Hiermee gaat onnodig veel tijd verloren. Immers, er is op uw komst gerekend!

Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt laten gaan. Geef dit dan minimaal 24 uur van te voren aan ons door, bij voorkeur via "Ik wil contact". Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.

Doet u dit niet, dan ontvangt u mogelijk een rekening, de kosten zijn afhankelijk van de soort afspraak. Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.

Onverwachte crisissituaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor.

Samenwerking

Het samenwerkingsverband wordt ook wel een HOED (huisartsen onder één dak) genoemd. Dit houdt in dat meerdere huisartsen samen één pand betrekken om zo de aangeboden diensten te kunnen uitbreiden en verbeteren. De 3 paktijken delen de voordeur maar hebben ieder hun eigen praktijk met hun eigen patiënten.