Doctor Schaepmanlaan 11

4702 GT Roosendaal

0165-572777

Bij spoed toets 1

Praktische Informatie

Praktische Informatie

 

De praktijk is op werkdagen geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur. Tussen 12.00 uur en 13.00 uur zijn de deuren van de praktijk gesloten en is de praktijk alleen voor spoed bereikbaar.

Aan de balie zit meestal een baliemedewerker, zij noteert voor de zorgverleners welke patienten aanwezig zijn en kijkt de binnengekomen urines na.

Het maken van een afspraak gaat via de assistente. 

Buiten kantoortijden van onze praktijk belt u met de huisartsenpost wanneer u dringend hulp van een huisarts nodig heeft. Voor gezondheidsklachten die niet dringend zijn kunt u contact opnemen met uw eigen huisarts (of diens vervanger) op de eerstvolgende werkdag.

Weet u niet zeker of u naar de huisarts moet? Maak dan veilig gebruik van https://moetiknaardedokter.nl/

Bent u op zoek naar betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte, gemaakt door (huis)artsen, neem dan een kijkje op https://www.thuisarts.nl/.

Geeft dit onvoldoende informatie of twijfelt u, neem dan contact op met de praktijk (telefonisch of digitaal).

Vaak zijn uitslagen al na 1 à 2 werkdagen binnen. Sommige onderzoeken doen er wat langer over. .

Wanneer u toegang heeft tot het patientenportaal, dan kunt u vaak zelf de uitslag bekijken.

Recepten aanvragen kan op diverse manieren.

  • Patientenportaal (Uw Zorg Online)
  • Receptenlijn (0165-572777, keuze 6)
  • Doosjes aan balie inleveren

 

Niet alle medicatie kunt u via het patiëntenportaal herhalen. Is dit niet mogelijk, neem dan contact op met de praktijk.

De Praktijkondersteuner Somatiek 

Zij begeleidt patiënten met chronische aandoeningen zoals:

  • Diabetes mellitus
  • Hoge bloeddruk
  • Hoge cholesterol
  • Astma/COPD

 

De Praktijkondersteuner GGZ 

Zij begeleidt patiënten met psychische klachten. U kunt denken aan depressie, angststoornissen, relatieproblemen, burn-out. Indien het nodig is verwijst zij hen naar een psycholoog of psychotherapeut.

Onze huisartsen en PA/VS bepalen welke klachten geschikt zijn voor behandeling door onze POH-GGZ.

Doktersassistente

Onze doktersassistentes zijn gediplomeerde medische professionals. De assistente staat u te woord wanneer u met de praktijk belt en screent de ingekomen digitale berichten. Zij zijn er voor opgeleid om te bepalen wanneer uw klacht gezien moet worden (urgentie bepalen) en bij welke medewerker dit het beste is.

U kunt ook bij hen terecht voor de volgende medische handelingen (uiteraard op afspraak):

  • Urineonderzoek (bijvoorbeeld indien u twijfelt of u een blaasontsteking heeft)
  • Injecties (vitamine B12, prikpil)
  • Bloeddrukmeting, wegen en lengte meten
  • 30 minuten meting
  • Wondverzorging
  • Hechtingen verwijderen
  • Oren uitspuiten
  • Stikstofbehandeling (wratten aanstippen)
  • ECG (hartfilmpje)
  • CRP-meting (onstekingswaarde in bloed)
  • Uitstrijkjes maken (alleen voor bevolkingsonderzoek)
  • Enkel-arm index (doppler vaatonderzoek)

 

Spreekuur Ondersteuner Huisarts (SOH)

Een SOH is een doktersassistente die een extra opleiding  heeft gedaan. Ze kan naast haar werk als doktersassistente een aantal klachten volledig zelf afhandelen. Ze ziet vaak als eerste de patiënt en kan goed inschatten wat de urgentie is van de klacht en of de huisarts er zo snel mogelijk bij moet komen. Maar van een aantal klachten kan zij dit helemaal zelfstandig afhandelen zonder tussenkomst van de huisarts. .

De SOH ziet onder andere de volgende aandoeningen:

  • Neusbloedingen 
  • Keelpijn
  • Sinusitis (voorhoofdsholteontsteking)
  • Scheur-, snij-, schaaf-, bijt-, en brandwonden.
  • Tand door de lip
  • Huidreacties/allergieën
  • Teken- of insectenbeet
  • Enkeldistorsie
  • Teenletsel en subunguaal hematoom
  • Urineweginfecties

 

Tijdens het spreekuur werkt de SOH volgens vaste protocollen. Zij rapporteert alles wat ze zelf afgehandeld heeft aan de huisarts.

In onze praktijk werken een Physician Assistant (PA) en een Verpleegkundig Specialist (VS).

De PA en VS hebben tijd om dieper in te gaan op de klachten en zo een optimale behandeling te bieden. Ze hebben hierbij ook altijd nauw overleg met de andere zorgverleners zoals huisarts en assistente. We hopen hiermee te kunnen voldoen aan de steeds groter wordende zorgvraag, zodat de wachttijden voor een afspraak in onze praktijk niet te lang worden.

De PA is een hbo-opgeleide zorgprofessional die de HBO-masteropleiding Master Physician Assistant (MPA) heeft gevolgd. De VS is een hbo-opgeleide zorgprofessional die de HBO-masteropleiding Advanced Nursing Practice (ANP) heeft gevolgd. Voor meer informatie leest u hier verder.

Onze doktersassistentes zorgen er voor dat de juiste klachten bij de juiste zorgveleners ingepland worden.

Translate »

Maak een afspraak bij uw huisarts

Een afspraak maken kan via Uw Zorg Online, u logt eenvoudig in met DigiD.

Heeft u problemen met inloggen, klik op de knop hieronder voor hulp.

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Uitslagen

U kunt een deel van uw uitslagen bekijken via Uw Zorg Online, u logt eenvoudig in met DIGID. Klik daarna op de button Metingen.

Kunt u de uitslag niet vinden of begrijpt u de uitslag niet, dan kunt u via de button Berichten een vraag stellen aan een medewerker van de praktijk.

Dossier inzage

Via de button Dossier en Metingen in Uw Zorg Online is het mogelijk deel van uw dossier in te zien. Zo kunt u bijvoorbeeld zien:

– Uitslagen van een bloedonderzoek
– Informatie van een bezoek of contact
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Actueel medicatieoverzicht

 

Vraag stellen aan een medewerker

Een vraag stellen kan via Uw Zorg Online, u logt eenvoudig in met DigiD. Na het inloggen klikt u op de button Berichten.

Heeft u problemen met inloggen, klik op de knop hieronder voor hulp.

Vraag stellen

Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden. Stel de praktijk geen vragen via e-mail, dit is niet veilig.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak:

Herhaalrecept

Een herhaalrecept bestellen kan via Uw Zorg Online, u logt eenvoudig in met DIGID. Na het inloggen klikt u op de button Medicijnen.

Medicijnen die u niet via de button Medicijnen kunt herhalen, kunt u aanvragen via de button Berichten.

Lukt dit niet, dan kunt u de receptenlijn inspreken: 0165-572777 – keuze 6.

Herhaalservice

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzien

U kunt een deel van uw dossier bekijken via Uw Zorg Online, u logt eenvoudig in met DIGID. Klik daarna op de button Dossier.

Heeft u problemen met inloggen, klik op de knop hieronder voor hulp.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.

Herhaalrecept Bestellen

Verwijderen
Call Now Button Ga naar de inhoud